Aspectes acadèmics

Objectius, continguts i competències

OBJECTIUS

Objectiu del projecte:

  • Arribar a Roma sumant km d’activitat física de forma cooperativa i saludable

Objectius específics o d’aprenentatge

  1. Incrementar l’activitat física en el temps de lleure
  2. Gaudir de l’activitat física recreativa
  3. Utilitzar diferents eines 2.0 per a la interacció de l’alumnat i el docent i per a l’enregistrament d’activitat física.
  4. Fomentar l’ús correcte i responsable de les xarxes socials


CONTINGUTS

Continguts treballats

  • Activitat física en el medi natural
  • Activitat física com a activitat de lleure fora de l’horari escolar.
  • Beneficis de l’activitat física per a la salut
  • Sistemes d’enregistrament de l’activitat física
  • Interacció de l’alumnat i professorat en un nou entorn: les xarxes socials


COMPETÈNCIES

Competències pròpies de l’Educació Física

Competència 2. Valorar els efectes d’un estil de vida actiu a partir de la integració d’hàbits saludables en la pràctica d’activitat física.
Indicadors:

  • Pràctica d’activitat física fora de l’horari escolar mantenint un estil de vida actiu.


Competència 5. Gaudir amb la pràctica d’activitats físiques recreatives, amb una atenció especial a les que es realitzen en el medi natural
Indicadors:

  • Pràctica d’activitat física en el temps lleure de forma recreativa i col·laborativa

Competència 6. Planificar i organitzar activitats en grup amb finalitat de lleure
Indicadors:

  • Pròpia organització de l’alumnat per tal de realitzar activitat física i sumar km

Competències transversals

Competència del tractament de la informació i Competència digital
Indicadors:

  • Ús d’eines 2.0 com a suport virtual a la unitat i enregistrament virtual de l’activitat física realitzada
  • Utilització dels Smartphones per a l’enregistrament de l’activitat física
  • Ús de les xarxes socials com a interacció entre el propi alumnat i entre l’alumnat i el professor.

Competència d’autonomia i iniciativa personal
Indicadors:

  • Pràctica d’activitat física fora de l’horari lectiu deixant llibertat als alumnes per seleccionar l’activitat i el temps que dediquen al projecte.
  • Esperit de superació i capacitat d’organització de temps i tasques. 

Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Indicadors:

  • Pràctica d’activitat física en un entorn real i proper a l’alumne. 

Competència social i ciutadana
Indicadors:

  • Participació en l’assoliment d’un repte cooperatiu
  • Foment de l’activitat física en grup
  • Acceptació de les pròpies limitacions personals i de tots/es membres del grup dins d’una dinàmica de treball cooperatiu


CRITERIS D’AVALUACIÓ

Aquest projecte pot sumar 1 punt a la nota final del trimestre d’Educació Física

  • Individual: per activitat física enregistrada i compartida correctament: +0.1p (fins a un màxim de 0.5p)
  • Col·lectiu: Assolir l’objectiu establert: +0.5 per tots els alumnes que hagin participat en el projecte sumant algun km.
  • Guanyador: +0.5p per la classe* que arribi abans a Roma sempre i quan hagin realitzat el 50% dels km durant el primer mes del projecte.
    • *als alumnes que hagin participat en el projecte sumant algun km d'activitat física

Realitzar trampes (enganyar en l’enregistrament de l’activitat) en el projecte restarà 1 punt de la nota final del trimestre

TEMPORALITZACIÓ

Aquest projecte es dur a terme fora de l’horari lectiu i té una durada de 8 setmanes des del dia de la seva presentació (del 13 de març al 8 de maig).